سرخط خبرها

اجتماع بزرگ مادران و کودکان در حمایت از مردم مظلوم غزه در مشهد (۲۸ مهر) + فیلم

اجتماع مادران به همراه فرزندان خود برای حمایت از فلسطین در مشهد برگزار شد.
  • کد خبر: ۱۸۹۸۱۳
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

به گزارش شهرآرانیوز،  بیش از ۱۰۰۰ مادر و کودک و پدر از خواب و استراحت روز تعطیل شان زده اند تا داغی که بر دلشان نشسته است را فریاد بزنند. امروز جمعه ۲۸مهرماه ۱۴۰۲ است و دختران خردسال و ۴ و ۵ ساله تا نوجوانان و جوانان ۱۶ و ۱۷ ساله دوشادوش پدر و مادرشان خود را به بلوار سجاد مشهد مقابل دفتر سازمان ملل رسانده اند تا مشت هایشان را گره کنند و کودک کشی صهیونیسم و اسرائیل را که در چند روز اخیر قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد محکوم کنند. 

بعضی مادران، پرچم فلسطین را به دست دخترانشان که قدشان کوتاه تر از پرچم است داده اند تا به آنها حمایت از مظلوم را که سیره اهل بیت(ع) و سیدالشهدا است را بیاموزند. 

طنین شعار مرگ بر آمریکا

شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا طنین انداز شده است و همه مردم اینجا دست اتحاد و همدلی به یکدیگر داده اند تا به دنیا بفهمانند مشهد و ایران، مادرانی دارد که ماموریت تربیت انسان های آزاده را دارند، مادرانی حضور دارند که با عکس شهیدشان در مراسم حضور دارند، مادرانی که سیره و سبک زندگی نبوی را سرلوحه تربیتشان قرار داده اند، مادرانی که همچون شیرزنان حادثه کربلا در صحنه میان حق و باطل حضور دارند و فرزندانشان را حق شناس و مدافعان حق بار بیاورند.

نوبت به نوبت گروه های سرود با حضور دختران و پسران خردسال روی سن می روند که هر کدام برای خودش روضه است، روضه ای دلسوز و جانگداز از حادثه دلخراش بیمارستان المعمدانی، از قیامت کربلا و بی پناهی حضرت رقیه(س)، از حمله دشمن به خیمه ها، همانطور که این سرودها یکی یکی خوانده می شود چشم ها هم بارانی می شود.

مادران به همراه کودکان زیر گرمای آفتاب ایستاده اند تا شاید کمی و کمتر از کمی سختی ای که آن دختر ترسیده ار بمباران و پسرکی که کنار جنازه مادرش گریه می کند و هنوز هم نمی داند چه مصیبتی در آینده در انتظارش است را حس کنند.

حرکتی خودجوش و مردمی

دبیر این اجتماع مردمی در حالیکه عزم جدی مردم متدین و آزاده را برای شرکت در این مراسم تحسین کرد گفت: مراسم اجتماع مادران به همراه فرزندانشان در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنايات صهیونیست های کودک کش در فلسطین و انفعال نهادهای بین المللی حقوق بشر برگزار شده است.

حجت الاسلام سعید آخوندی بیان کرد: این حرکت کاملا خودجوش و مردمی بوده است و به درخواست تشکل‌های مردمی برپا شده است که بیش از ۱۲ تشکل و نهاد مردمی در مشهد در برپایی این مراسم نقش دارند.

آخوندی  اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و تشکل ها و نهادهای فرهنگی از جمله خیمه الانتظار، جامعه المصطفی، مجتمع بقیه الله و هیئات و خیریه های مردمی حضور فعالی در این مراسم داشتند که در همین خصوص بیانیه‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی قرائت می شود و متن این بیانیه به سازمان ملل جهانی ارسال خواهد شد.

 
 
 
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->